Vem ska man skylla på och vad ska man rikta sitt fokus på?

Tar nu en "paus" från städandet just nu genom att lyssna på lite Lana och chatta :)
Och skriva här såklart!
Har haft fullt upp med plugg de senaste dagarna eller så har jag inte varit hemma och där av bristande uppdatering.
 
Förmodar också att alla hört om upploppet främst i Husby som sedan spridit sig? Haha, sjukt....
Det är ju sån jäkla hysteri kring detta på facebook och en väldans massa starka åsikter om ALLT som rör detta.
Personligen tycker jag att för det första- cut the crap med att utvisa alla invandrare, mura in Husby, köra över alla Husby-bor med pansarvagnar osv (det är ju inte bara invandrare som gör detta), för det andra- SKIT I ER SKATT som går åt på skadegörelsen (läs: jag är också en skattebetalare så som Husby-bor OCKSÅ är) för det är mycket skit som skatten går till, kommer fortsätta gå till och som den alltid gjort Och för det tredje- dra inte alla över en kam.
 
Jag vill poängtera starkt att jag inte uppmuntrar beteendet att bränna ner folks bilar och skadegörelse över huvud taget. Däremot så startade allt med (inte för att alla som håller på med detta nu gör det utav den/dessa anledningar men det är så det började) att en gubbe med kniv blev ihjäl skjuten av polisen när det hade kunnat hanteras på ett mer professionellt sätt från polisens sida för att sedan försöka "tysta ned detta" genom att gå ut till media om att den 69-åriga mannen blev skickad till sjukhuset för vård när han i verkliga fallen blev uthämtad från hans hem i en likpåse. Död, med andra ord.
Visat då att polisen inte vet hur man hanterar situationer som detta på ett bra sätt (pålitliga? det är ju frågan).
Sedan har uppståndelsen eskalerat till att de tycker att det är fel med så pass hög arbetslöshet och segregering. 
 
När kravallerna hände och ungdomar kastade stenar på polisen och brände upp bilar och liknade så tycker jag att det är fruktansvärt hur polisen agerar. De ropar glåpord på folk (civiliserat?), slår oskyldiga förbipasserande med batong, skickar hundar lösa för att bita i princip vem som helst som står i närheten, SLÅR EN GAMMAL TANT med batong för att hon inte kunde springa därifrån tillräckligt fort när dem bad henne, riktar pistol och hotar att skjuta en 13-åring om han inte stannar för att han kastat sten osv osv. Poliserna tappar kontrollen helt i dessa situationer! De är ju utbildade för guds skull.
 
Alla dessa ungdomar har enligt mig gjort fel, MEN de är inte utbildade, de har ingen direkt skyldighet till att hantera saker på annat sätt som polisen har. Ungdomarna har inte gått på allmänna och oskyldiga människor så som polisen har. Vad är skadegörelse till skillnad från folks liv och fysiskt välmående??
 
Sedan kan jag slå vad om att de flesta som har så mycket åsikter om de ungas beteende inte ens vet om att det var en demonstation och protest om den döde mannen tidigare. Det ger inte lika mycket uppmärksamhet och folk vill bli hörda (bortsett såklart från alla idioter som gör det här bara för kul).
 
Min slutsats alltså: Skulden ska inte gå lika mycket på ungdomarna så som på polisen för de har BARA visat mig att de inte är påligliga och vet hur man kan hantera situationer på bästa sätt när de jobbar för ens säkerhet men i verkliga fallet är alldeles för våldsamma mot ALLA.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Så sant.. Såååå sant!

2013-05-24 @ 23:03:54
URL: http://sjuttoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0