KONY 2012

Innan ni skrollar förbi detta vill jag bara säga att samma sak tänkte jag göra när jag såg denna video på en annan blogg men jag tänkte den är en halvtimme lång så jag kan ju kolla bara ett par minuter. Jag fastnade och ångrar mig inte för det här öppnar verkligen ens ögon och det är något som måste spridas vidare.



Jag inser det faktum att USA vill göra allt (som vanligt) för att se så bra ut i allas ögon och uppfylla deras "The land where dreams come true". Det är det mest manipulativa landet i hela världen och frågan är ju bara om de verkligen vill detta för ett gott syfte (då menar jag alltså alla kändisar och politiker) eller om de bara vill höja sin status för att detta sen bara ska blåsa över och bli bortglömt.

Hursomhelst så tycker jag fortfarande att i helhet så är detta en fin tanke och något att göra åt, så sprid vidare och man får hoppas på att folk fortsätter med liknande sånna här saker i andra utsatta länder och lägger ned lika mycket hjärta som mannen som gjort den här dokumentären eller vad man nu kan kalla det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0