Skriver av mig lite

Jag förstår inte grejen med att man alltid tänker för mycket på natten. Visst, man är ju mer kreavtiv nattetid men för min del så är det för det mesta bara negativa tankar som kommer upp.
Jag känner att de senaste kanske två-tre veckorna så har jag varit hemma mycket mer än vanligt (på lov rättare sagt) och jag är inte en sån som klarar av att bara sitta hemma. Först kollar jag läget på datorn och gör det mesta utav det, kanske kollar på tv...
Men tillslut när det inte finns mer att kolla på så blir jag jätte rastlös och sedan uttråkad och det eskalerar bara mer och mer när det verkligen inte finns nåt att göra och då blir jag helt deprimerad istället och vill bara att natten ska gå över så att det är en ny dag men jag vill inte ens det nu trots att jag vill det.
För att det är bara fem, FEM! dagar kvar av sommarlovet och jag vill ta vara på det så mycket som möjligt. Jag vill inte komma hem vid nio, eller tio eller elva eftersom att jag är en sån som är uppe på natten (obviously).
Men liksom vad kan jag göra ute när andra inte är på att göra något? Man behöver inte göra något speciellt men nåt liknande som idag liksom. Det var ju hur trevligt som helst!
Jag tror också att det är en stor anledning till att jag och Emma är bästa vänner och funkar bra ihop, för vi klarar inte av att inte göra nånting, ska alltid vara i rörelse. OCH- det är fakta att man mår bättre av att göra saker och hålla igång sig själv. Här hemma finns det inget att göra. Förutom att typ städa, diska, tvätta. Haha
Nej då men det klart det finns saker här hemma att göra men inget som intresserar mig för stunden, för isåfall skulle jag ju självklart göra det.
Nu är det extra jobbigt eftersom att det är så snart innan skolan börjar, jag får sån ångest! Känns som att jag inte gjort nånting här i Sverige det här lovet. Och det är ändå mitt sista sommarlov för nästa år tar jag ju studenten.
Det är som skolåren. Då vill jag hinna med så pass mycket på en helg som bara går för annars är man i skolan, kanske jobbar, annars direkt hem och så håller man på fem dagar utav sju på en vecka. Man har inte tid att ha kul. När ska man få ha tid för det?? Joo på loven naturligtvis. Men jag har verkligen inte utnyttjat det.
 
Nu när Emma är borta i Rhodos och även jobbat mycket så har jag inte haft något att spåra med, man har mest tagit det lugnt. Jag hatar att ta det lugnt. Folk säger alltid till mig att göra det MEN "If I could I would, but I can't so i shan't". Alltså jag skulle ju såklart ta det lugnt om jag så ville det och eftersom att det kanske är bra för hälsan att inte vara på språng hela tiden. Men jag mår psykiskt dåligt av det. Verkligen.
 
Det jobbiga är att jag har ingen lösning på detta, så det är jobbigt att inte kunna göra något åt det.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Känner likadant. Det har tagit mig flera år att TVINGA mig själv ned på den nivå där jag bara kan göra ingenting en hel dag, men jag går fortfarande från vardagsrummet till köket, från köket till badrummet, osv. Så fort någon kommer hem börjar jag få sån ångest så att jag vill klättra på väggarna, käften går i 180. När ingen vill göra nåt heller, då känner man sig ännu mer störd och ba ''är jag den ENDA i hela världen som mår på det här sättet?! Hur fan kan folk sitta dag ut och dag in och inte göra ett shit?!'' Det är hemskt... :/

Svar: Det är en sån frustrerande situation! Hahaa
Maxine

2012-08-15 @ 10:38:05
URL: http://sjuttoon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0