Årets första inlägg!

Nej, nu ska det vara SLUT med denna lilla bloggpaus!
Vet inte ens varför jag hade en... Det blev att jag hade så mycket att göra och inte hann blogga och sen byggdes det bara på när jag inte visste vad jag skulle skriva om.
Men här har ni mig, och årets första inlägg. Sorgligt att det är den 8e januari hehe, känns dock som längre!

Så vad har hänt under de här 7-8 dagarna?
Hmm... Orkar inte tänka hela vägen bort men nyårsfesten var rolig! Men inget speciellt dock. Sen kände jag mig lite skyldig för att jag tog med EN oinbjuden vän just för att det var hon. Det var till och med minst tre andra som var oinbjudna, trodde inte att det skulle bli värsta drama grejen, plus att hon hade vart där två veckor innan till och med. Men det löste sig!

För övrigt har jag jobbat i ca två veckor, Emma bodde hos mig kan man säga, i tre nätter. Sen har jag vart sjuk (fortfarande liite), min farmor har dött..., min syster och pappa är där nu på Barbados, åkte 6e och stannar där i fem veckor vilket jag tror skulle vara jättekul, trots att min lilla farmor har gått bort.

Igår sov Johan hos mig, inget riktigt planerat men mamma var ute och hade lånat hans busskort och hon kom hem sent så hon ville inte att han skulle behöva ta nattbussen hem kl två på morgonen :P
Det var faktiskt jättemysigt och vi lekte lite med Ian. Det känns som att jag är barnvakt ganska ofta nu, inget mig emot, tycker att det är ganska kul (om han inte har en gnälldag) och det förvånar mig lite när jag verkligen inte gillade barn innan han kom. Och snart är han ett år!! Kan man tänka sig..?


Idag chillade jag och Johan hemma ett tag, mamma och Ian kom hem runt 18.00 och då lagade jag och mamma mat innan jag och Johan åkte till honom och var där ett tag och sen kom hans kompis.

Nu är jag ganska trött och ska faktiskt lägga mig snart (INTE alls vanligt om man kollar tillbaka på tiderna jag lagt mig det här lovet haha). Jag ska jobba på Sandy's imorgon och börjar klockan 15.00, så det är ganska skönt. Slutar dock 21.00 om jag inte har fel, det ser jag inte fram emot lika mycket! Men jag vill ändå jobba, inte bara för pengarnas skull men det känns ändå bra. Jag känner mig duktig då hihi, känns som att jag tar allt mer seriöst än att bara sitta hemma vid datorn hela tiden eller gå ut och festa ständigt. Jag orkar inte ens festa varje helg. Det är så mycket jobb och planering på en liten sak som kanske inte ens blir värt allt det. Jag har inte vart på en riktigt dålig fest nångång men jag vill ändå liksom känna att man verkligen har kul och att det ska vara lite speciellt. Med bra folk och så.

Nu har jag skrivit ALLDELES för mycket men det får jag göra nu efter min lilla bloggpaus!
Skola på måndag och då blir det tillbaka till rutiner. A BIG NO!

Hej svejs!

Haha snacka om dräggig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0