Slutet gott, tillslut!

Ouf! Vilken dag! Värsta otursdagen typ... Men slutet gott, allting gott!
Det har vart soft iallafall!
Dagen börja med samhälle, skittråkigt men jag och Jossan satt ute i repan och svara på frågor, gick väl sådär när man inte ens förstår texten man skulle svara på haha
Hon gick efter tyvärr :( Men istället var jag med Emma A och vi hade engelska, tränade inför nationella och vi fjanta oss. Fick ETT fel på hela häftet (minst 7 sidor var det, och vi gjorde klart allt! ;D). Eftersom att hon och jag (och Madde i klassen) har gått på en engelsk skola i flera år så är det här väldigt låg nivå för oss :P

Efter skolan gick jag, hon, Erika och Josefin J för att äta på Subway. Mamma ringde och sa att jag behövde skynda mig för att hon såg idag när hon och Johans pappa skulle boka resa till Grekland att mitt pass gått ut haha, men tur det! Värsta bilden jag vart med om! Eller, nästvärsta. Jag lovar!

Jag blev lite stressad över att jag behövde skynda hem och SEN ringer och och säger att jag måste först till en polisstation och hämta ett papper så att PAPPA kan skriva under (delad vårdnad suger eftersom att det inte ens är så typ..) och inte nog med det, måste åka till pappa i Östberga och få honom att skriva under.

Mötte upp Johan också för han behövde också skriva under för att vittna att det är mina föräldrar. Åkte iallafall till pappa med Johan och sen skulle vi till Årstaberg för att ta pendeln till Sollentuna då det går ändå ganska fort! Två stationer innan blir det "signalfel", vad nu än det betyder för ingen vet ju typ, och vi fick ta ersättningsbuss med en kö av folk som är över 100 meter lång!!

Precis när vi sätter oss på bussen för att åka ser man att hela kön försvinner- mot pendeln! Då har den börjat funka igen -.- Men vi satt kvar, kom tillslut till Sollentuna och skulle köpa mat på grillen DÅ går strömmen där och det blev bara en korv till Johan.. Hahah

Vi bestämmer oss för att gå mot polisstationen för att ta mitt pass och VI HITTAR INTE. Men jaa tillslut!
Det var två nummer kvar innan min tur men det tog typ 20-30 minuter innan jag kunde ta passfotot för strömmen kom och gick hela tiden. Det betyder också att för att betala måste man göra det kontant då kortmaskinerna inte funkar, mamma åker för att ta ut pengar och DÅ blir det min tur men kunde inte slutföra grejen eftersom att mamma inte var där -.- Hon kom tillslut och då behövde hon inte ens betala förrän man HÄMTAR UT passet. Gooosh.

MEN efteråt åkte vi alla till Kista. Jag och Johan köpte sushi till oss och mamma och vi hade en trevlig kväll :D

VEM orkar läsa allt??? Hahahaha, ville egentligen bara få ut allt ^^

Förresten!! GREAT NEWS och anledningen till hela stressen med pass NU. Jag ska till Grekland 19e till 26e juni med Johan, hans pappa, syster, styvmamma och kusiner osv. Kommer att bli jättekul :D




Ca två år sen när systeryster skulle ta sitt passfoto, jag fick vara med på två stycken! :D
Hon gjorde ju i ett fotobås dårå haha, inte på stationen som mig

Kommentarer
Postat av: Ida

hahaha shiiiiiiitttt!!!!

2011-04-28 @ 01:18:18
URL: http://finest.se/ii

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0