Min åsikt om SD, politisk som jag är... :P

Shit. Allt detta prat om politiken. Jag känner mig helt kluven för jag har verkligen ingen koll på politiken och alla partier och nu de här senaste dagarna är det här allt man pratar om och många har så starka åsikter vilket gör att de åsikterna kan gå ut över folk som person istället för personligheten man har. Sen har alla olika syner på vad alla olika partier står för. 
Vissa har starka åsikter om SD för att de tycker att de är rasister, andra har inget emot de för att de har "läst på" om vad de PÅ RIKTIGT står för. Men då blir jag lite förvirrad för "de som läst på" säger att SD inte vill få in fler invandrare för att de vill ta hand om de som redan finns här, istället för att flyktingar ska behöva vara uteliggare i Sverige.

Men JAG tycker inte att den teorin riktigt håller för SD har många "rasister" eller vad man nu ska kalla de. Om det nu är så många som invandrar hit VARFÖR gör de inte frågan större på så sätt att de tar mer tid på att få in så många som möjligt? Anlitar fler som jobbar inom det ämnet, istället för att ha kvar det här antalet arbetare för invandrare. Det låter inte så "givmildt" som många säger. Och gissa från vilket land de flesta invånarna i Sverige är från. Jo inte mer riktigt än Sverige de själva. Som återimigrerat från till exempel USA. Det är inte Iran, Irak, Turkiet, Jugoslavien och vad alla tror. Det är Sverige.

En annan punkt är att väldigt många tror att det är flest invandrare som gör brott i det här landet. Det är ju det som står i tidningar och på nyheterna. Det de INTE skriver är hur många svenskar som är brottsliga. Samma sak med brottsligheten i förorter och mer centralt. DE SKRIVER BARA INTE UPP DET. Det är faktiskt så att fler svenska än invandrare bryter mot brottsliga lagar och fler brott händer utanför förorterna.



Min poäng är att SDs såkallade mål inte håller i mina ögon. Det finns så mycket som de säger emot. Jag skriver bara min åsikt här för, som sagt, så har jag inte någon stor koll på det politiska läget och jag kanske har förstått allt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0