Jag förgiftar min pojkvän...

Heeeej!
Sitter i vardagsrummet ganska sliten och trött medans jag är barnvakt åt Ian, mamma jobbar. Nu har han nyss ätit också så jag ska fixa i ordning oss osv sedan ska vi till Mariatorget och fira mammas kusin som fyller 13! Jag kommer inte vara där speciellt länge för jag ska ju träffa Nicole! Vi ska äta sushi idag istället, hur mycket vi vill, GRATIS! Passar på att skryta lite hehe ;)

Om ni undrar om nåt nytt hänt under de två dagarna som jag inte uppdaterat så har det det.
I torsdag mötte jag Johan efter skolan och åkte hem till mig. Precis när vi kommit såg jag att mamma hade gjort maränger! Tänkte att det var ju ett tag sen så jag tog en direkt och tänkte att Johan säkert också ville ha så jag gav en till han när han stod och tvätta händerna. Han frågade om det var nåt i som han inte kunde äta (han är allergisk mot nötter, baljväxter och de flesta frukterna). Nej så klart sa jag till honom, jag skulle ju inte ge honom nåt som han var allergisk mot plus att det är bara två ingredienser i maränger- socker och äggvita.
Nice säger han och tog en och tyckte att den var jätte god.
När jag går ut från badrummet där han tvättade händerna kände jag små bitar kvar av den JAG ätit så jag gick till mamma och fråga om det var nötter i de här.
Jaa, säger hon, mandlar.
Jag får panik och börjar säga till Johan att spotta ut men han hade ju svalt den för länge sen. Det blir värsta dramat och vi ringer till ambulansen. Efter ca 20 min kommer 5-7 st ambulansvårdare till vårt kök där vi sitter, men det blev bara två st kvar.
Vi visste inte om han skulle åka in till sjukhuset eller inte för han kände inget speciellt av nötterna, bara att det kliade lite i halsen. Tillslut fick han nån medicin eller vad man ska kalla det och så fick han sova över här utifall att nåt skulle hända på vägen hem.
Vi gjorde varsin kopp te och sedan kollade vi på klassikern Blood in blood out. När den var slut la vi oss.

Igår var jag först i skolan. När jag slutat mötte jag Ida direkt. Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra och så ringde Johan så vi åkte dit utan nån riktig plan. Tänkte fördriva tiden lite. Vi träffa hans kompisar och så, sen stack de och efter ett tag mötte vi Jonis och han jag, Ida och Johan var hos Johan hela kvällen. Det var mysigt :)


Nu är Ian lite grinig så jag ska ta upp han och vi ska fixa oss för att åka så snart som möjligt!


 

Båda bilderna för ca två veckor sen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0