DAG 2: Min första kärlek

Det är ju Johan. Utan tvekan.

Jag har vart lite småkär i två killar innan men det är ju mest en nyfikenhet/attration, vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Första lilla crushen var i 4an då jag blev lite kär i Sam i min klass. När han började i 3an H A T A D E jag honom men sen vet jag inte riktigt vad som hände. Vi blev "ihop" i 5an då han frågade chans på mig haha. Jag sa ja eftersom att jag gillat honom tidigare men vid det laget hade jag slutat tänka på honom helt nästan, trots att vi gick i samma klass. Vi blev ihop och var det i någon månad, sen var det hejdå, inget mer med det liksom.
Strax efter blev jag ihop med Jonis för han jag, Nicole och Wibron umgicks hela tiden i skolan och utanför. Åkte alltid till Slussen efter skolan och kunde vara där i timmar och bara vara. Sen var det alltid tjaffs om vem som skulle ta tunnelbanan hem först. Det blev oftast Nicole, lurig som hon är ;)

Jag och Jonis var ihop i ca ett år men det var inte särskillt allvarligt, jag gjorde slut för tillslut blev det bara att vi bråkade heeeeela tiden, krig typ! Så vi var alltså ihop 5an-6an. Sen blandades klasserna och efter sommaren när vi började 7an gick jag i B och han i A. Men idag är vi bra vänner och pratar lite då och då och träffas. Det är alltid mysigt!

Men nu kommer jag till det riktiga, poängen med hela inlägget. Personen som har betytt mest för mig på så här "kort" tid. Vi har varit ihop i lite mer än ett år och visst, man har sina dåliga perioder, olika dåliga såklart men vi blir vänner snabbt igen och förlåter. Det är det som är bra med oss, båda är öppna och kan komunisera, det har alltid vart ett problem för mig med folk, att det är alltid någon som vägrar säga vad problemet är och då är man bara sura på varandra. Det var mycket så med mig och Jonis.
Johan är en av mina bästa vänner så då är det skönt att jag träffar honom så ofta som jag gör jämfört med mina andra vänner för det är alltid NÅT som kommer i vägen. Och det är inte så att jag bara vill umgås med Johan hela tiden och tvärtom. Det är viktigt med avstånd för när det blir för mycket känns det inget kul längre.
Vi kan iallafall prata om ALLT med varandra. Det är så skönt för jag är inte en sån som kan hålla saker för mig själv (om det inte är så att det är en hemlis, de säger jag inte!).

Jag kommer ihåg första gången vi träffades, fast det borde jag ju göra, men liksom hur allt det här började.
Det var på sommarlovet 2009 (20e juli för att vara exakt) då jag nyligen kommit hem från Spanien och jag träffade Ida och Heydari och vi åkte till Nacka Forum och åt, gick runt i affärer. När vi skulle hem kände jag att jag inte ville åka hem så det blev att jag skulle sova hos Heydari och påväg dit gick vi av i T-Centralen och träffade Magda, Sara A, MJ, Sez och Johan (vet inte om det var någon mer). Det var första gången jag träffade honom! Vi gick mot Vasaparken och mot S:t Eriksplan då jag och Heydari hade brottom hem till henne, då passade Johan på att följa med till tunnelbanan för han skulle också hem och då började vi tre prata. Kommer ihåg allt så väl!
När han gick av tunnelbanan sa han nu kommer ni prata om mig hela kvällen!
Han drev ju såklart och jag skrattade lite och tänkte yeah right!
Han var trevlig och så, men inte min stil. SÅKLART ska Amanda (Heydari) prata om honom HEELA kvällen. Surprise liksom haha!

Jag träffade honom två gånger till det lovet men inget mer med det.
Till hösten började vi prata lite på Facebook och sen på MSN, och sen på SMS. Tillslut frågade han om jag ville gå på bio med honom. Så vi bestämde det och såg Inglorious Bastards på Heron City 16 oktober 2009, det är därför som det är vår årsdag, vår förtsa date hihi


Jag kan fortsätta i timmar, vi har så många bra minnen och det är därför vi är så bra för varandra, vi begär inte mycket mer än att bli älskad, accepterad och respekterad av varann.

                                                              ♥♥♥♥♥♥







Mina favoritbilder på oss :)

Kommentarer
Postat av: Janice

Jag gillar er två tillsammans !

2010-12-03 @ 07:55:30
Postat av: Heydari

Hahah jag sa ju att ni var perfekta tsm! ;)

2010-12-03 @ 22:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0