Karlsson på taket- Scen från Grönalund haha

 


Karlsson: Du, Lillebror... Du har väl händelsevis inga karameller kvar??
Lillebror: Nää men jag har tre koler kvar.
Karlsson: Jaa, det är är tre stycken. Men det går ju inte att dela, det vet väl var minsta barnunge. (Tar en)
Lillebror: Nää...
Karlsson: "Nää.." Din gluppska pojkstrutt! Unnar du mig inte ens en koo-la?!
Lillebror: Jo.. Men nu finns det bara två kvar, vem tycker du ska få ta föörst?
Karlsson: Det tycker jag att DU ska göra, men då måste du också ta den minsta
Lillebror: Då tycker jag att du ska ta först
Karlsson: Jaha, okej då.. (Tar den största)
Lillebror: Nu tog ju du den störta juu
Karlsson: Jah.. Vilken skulle du tagit om du fick ta först?
Lillebror: Den minsta såklart...
Karlsson: Jamen nu fick du ju den min-sta, vad gnäller du om??
Lillebror: ....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0