Receptet till citronglassen :D

Det är inte svårt alls att göra glassen. Ska bevisa det för er så därför ger jag er receptet på min Citronglass som jag gjorde idag ;)

INGREDIENSER:

5 äggulor
1,5 dl socker
3 dl vispgrädde
2 dl mjölk
2 st citroner

GÖR SÅ HÄR:

1. Lägg gulorna och sockret i en bunke.
2. Vispa tills att blandningen blivit pös och luftig. Riv i skalet från citronernao ch saften av en citron.
3. Häll grädden och mjölken i en kastrull och koka upp (men håll koll på den så att det inte kokar över som det gjorde och alltid gör för mig haha!).
4. Häll den kokande gräddblandningen över äggsmeten under omrörning.
5.Låt stå och svalna under omrörning
6.Ställ i frysen och rör om då och då (inget måste eftersom att jag inte gjorde det och den ser bra ut för mig :))


Så blev resultatet.Allstå inget speciellt men god är den nog ^^ Och den är gulare än på bilden. Plus att man kan se att jag petat lite på den haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0